Regulamin
I. Postanowienia początkowe
- Sklep internetowy PerfumyFM, który jest widoczny pod adresem strony internetowej: www.perfumyfm.pl zarządzany jest przez distrib Leszek Kornasiewicz, z siedzibą w Besku, ul. Błonie 44, zarejestrowana w CEIDG. NIP: 6871966200, REGON: 523724351.
- Regulamin jest skierowany do konsumentów i ustala zasady, a także warunki umowy sprzedaży na odległość.
II. Słownik pojęć użytych w Regulaminie
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca ze sprzedawcą czynności prawnej, w tym zawarcie Umowy Sprzedaży, niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Sprzedawca - osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą distrib Leszek Kornasiewicz, wpisaną do CEIDG prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP: 6871966200, REGON: 523724351.
- Klient - osoba, która nabywa produkty na własny użytek.
- Sklep internetowy/sklep PerfumyFM - prowadzony przez sprzedawcę pod adresem internetowym http://www.perfumyfm.pl
- Umowa na odległość – zawarta z klientem w ramach systemu zawierania umów na odległość, bez fizycznej obecności podmiotów, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Regulamin - regulamin sklepu.
- Zamówienie - oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Towarów na odległość za pośrednictwem Sklepu internetowego, określające co najmniej rodzaj, liczbę Towarów, dane Klienta konieczne dla ewentualnego zawarcia i wykonania Umowy Sprzedaży. Akceptacja Zamówienia przez Sprzedawcę oznacza zawarcie umowy sprzedaży.
- Formularz zamówienia – formularz umożliwiający złożenie Zamówienia, poprzez dodanie produktów do koszyka oraz określenie zasad umowy sprzedaży, czyli również sposobu płatności i dostawy.
- Koszyk – usługa udostępniana każdemu Klientowi, który korzysta ze sklepu internetowego, polegająca na umożliwieniu mu łatwego złożenia Zamówienia jednego lub kilku Towarów. Koszyk gromadzi składane przez klienta oferty zawarcia umowy sprzedaży, tj. w ramach jednego zamówienia można złożyć więcej niż jedną ofertę zawarcia umowy sprzedaż.
- Produkt - przedmiot umowy sprzedaży między sprzedawcą, a klientem, dostępny w sklepie – rzecz ruchoma/usługa.
- Umowa Sprzedaży – w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, dotycząca sprzedaży przez Sprzedawcę na rzecz Klienta Towaru za zapłatą ceny powiększonej o ewentualne opłaty dodatkowe, w tym koszty wysyłki, której warunki określa, w szczególności niniejszy regulamin.
III. Kontakt z PerfumyFM
- Kontakt telefoniczny: +48 780 638 449
- Adres e-mail sprzedawcy: sklep@perfumyfm.pl
IV. Dostawa / Płatności
- Klient może wybrać następującą metodę dostawy zamówionego produktu: przesyłka kurierska zagraniczna, przesyłka paczkomatowa, przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa.
- Sprzedawca nie odpowiada za opóźnienia w dostawie, może się opóźnić z niezależnych przyczyn.
- Klient ma możliwość wybrania płatności: PayU/Przelewy24/PayPal /karta płatnicza, Płatność za pobraniem
- W paczce z zamawianym produktem sprzedawca umieszcza paragon fiskalny. Faktura jest wystawiana na życzenie klienta i przesyłana drogą mailową.
V. Prawo odstąpienia od umowy sprzedaży towaru
- Konsument ma możliwość odstąpić od umowy sprzedaży zawartej na odległość bez podawania jakiejkolwiek przyczyny lub dokonać wymiany w terminie 30 dni – zanim odeślesz – upewnij się, że produkt, który zwracasz nie nosi śladów użytkowania.
- Od momentu dostarczenia produktu konsumentowi zaczyna się odliczanie 30 dni – wspomnianych w powyższym podpunkcie.
- Konsument ma prawo by odstąpić od umowy zawartej na odległość poprzez odesłanie produktu wraz z uzupełnionym formularzem zwrotu ( formularz do pobrania znajduje się na dole regulaminu)
- Klient ma obowiązek wysłać formularz wraz ze zwracanym produktem JEDNĄ PACZKĄ.
- Aby dokonać zwrotu produktu, prosimy kierować przesyłkę na adres: distrib, Hetmańska 37/12, 35-045 Rzeszów.
- Nie odbieramy paczek, listów wysłanych do nas za pobraniem.
Następstwa odstąpienia od umowy zawartej na odległość:
- Gdy dojdzie do odstąpienia od umowy zawartej na odległość – uważa się ją za niezawartą.
- Sprzedawca jest zobligowany do zwrócenia konsumentowi dokonanych przez niego płatności, w terminie do 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość.
- Środki pieniężne zostaną przez sprzedawce wysłane na numer rachunku bankowego, który został wskazany przez konsumenta w formularzu.
- Sprzedawca zleci zrealizowanie zwrotu pieniędzy dla konsumenta, gdy otrzyma zwracany produkt.
- Do obowiązku konsumenta należy odesłanie produktu, wraz z formularzem zwrotu, na adres korespondencji sprzedawcy, podany w niniejszym Regulaminie, najpóźniej do 14 dni od dnia, w którym zawiadomił sprzedawcę o odstąpieniu od umowy. Jeśli konsument odeśle produkt przed upływem terminu 14 dni, to termin zostanie zachowany.
- Koszty zwrotu Produktu ponosi konsument.
- Za zmniejszenie wartości produktu odpowiada konsument, oznacza to, że korzystanie z niego odbywało się w sposób inny niż to było przewidziane do stwierdzenia funkcjonowania i cech produktu.
VI. Wymiana produktu
- Aby dokonać wymiany produktu, prosimy kierować przesyłkę na adres: distrib, Hetmańska 37/12, 35-045 Rzeszów. Przesyłka powinna zawierać informację o numerze zamówienia, adresie do wysyłki, a także na jakie produkt mamy wymienić. Konsument ponosi koszty wysyłki oraz ponownego nadania.
- Gdyby sprzedawca dostarczy klientowi inny towar niż był zamawiany to koszt wymiany towaru ponosi sprzedawca.
VII. Gwarancja i reklamacja
- Umowa sprzedaży dotyczy tylko nowych produktów.
- W przypadku gdyby wystąpiła wada produktu zakupionego u sprzedawcy, klient może dokonać reklamacji opierając się o przepisy dot. rękojmi w kodeksie cywilnym.
- Reklamację powinna być zgłoszona pisemnie (wysłana listem) lub drogą elektroniczną na adres: sklep@perfumyfm.pl.
- Produkty odsyłane do reklamacji prosimy wysyłać na adres:
distrib, Hetmańska 37/12, 35-045 Rzeszów, wraz z pismem reklamacyjnym.
VIII. Pozasądowe możliwości dochodzenia roszczeń i rozpatrywania reklamacji
- Informacje szczegółowe skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych możliwości dochodzenia roszczeń i rozpatrywania reklamacji oraz zasady są dostępne na stronach internetowych rzeczników konsumentów powiatowych (miejskich), a także organizacji społecznych, do których zadań należy ochrona konsumentów oraz na stronach Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php. - Konsument powinien zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), wraz z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
- Konsument wraz z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą ma prawo zwrócić się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.).
- Darmową pomoc konsument uzyskać może w sprawie rozstrzygnięcia sporu między sprzedawcą, a nim, korzystając z pomocy organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów, a także powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
IX. Ochrona danych osobowych
- Usługodawca jest administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu. Dane osobowe przetwarzane są w zakresie, w celach i w oparciu o reguły wskazane na stronie sklepu w polityce prywatności. Dobrowolne jest podanie danych osobowych. Każda osoba, której usługodawca przetwarza dane osobowe na uprawnienia do ich aktualizacji, poprawiania i do wglądu.
X. Postanowienia końcowe
- W języku polskim są zawierane umowy ze sklepem internetowym.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian regulaminu w każdym czasie z ważnych przyczyn – np. zmiany przepisów, zmiany dostaw, sposobów płatności.
- W tematach nieuregulowanych w regulaminie stosuje się powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
- Klient jest uprawniony do skorzystania z pozasądowych możliwośco rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR.